JUN
JAN
MAY
6
2007
2009
2010
5 captures
28 Oct 07 - 6 May 09
 
 







Як ви ставитесь до військових?
з повагою
без поваги
з любовью
інше...

Товариство Українських Офіцерів » Публікації » Армія

Відповідь Міністерства оборони України на статтю "Наслідуємо досвід Микити Хрущова?"

     ПРЕС-СЛУЖБА

      МІНІСТЕРСТВА

        ОБОРОНИ

         УКРАЇНИ

   “24” березня 2004 р.

          171/371

 

Керівникові Всеукраїнської громадської організації

"Товариство українських офіцерів"

Хабарову М.О.

 

 

Шановний Михайло Олександровичу !

 

23 березня цього року на сторінках Вашого Веб-сайту було виставлено матеріал “Наслідуємо досвід Микити Хрущова”, в якому йдеться про реформування Збройних Сил України. І хоча автор, підпис якого було розміщено під матеріалом – Євген Хорунжий – повідомив до прес-служби МО України, що ніколи не писав цього матеріалу і тим більш не передавав його Вам, в прес-службі, спираючись на наявну нормативно-правову базу, було проаналізовано об’єктивність та достовірність викладеного у публікації фактичного матеріалу.

У зв’язку із цим прошу Вас оприлюднити офіційну позицію військового відомства з цього приводу.

Відтак, лже-автор у своєму матеріалі, порушуючи дійсно дуже важливі і проблемні питання, припускається суттєвих викривлень фактів, що повністю невілює реальний стан справ.

Так автор запитує “… чому реформування армії почалося лише 2004 року, а не 12 років тому?”  Досить дивно, що це питання пройшло повз увагу керівників організації, які в минулому кадрові військові, і потрапило в Інтернет-видання.

Розбудова та реформування Збройних Сил України Незалежної України розпочалося 24 серпня 1991 року з моменту ухвалення рішення Верховної Ради України про взяття під свою юрисдикцію всіх розташованих на території України військових формувань Збройних Сил колишнього СРСР. Як Ви знаєте, згідно з Державною Програмою розбудови та реформування ЗС України, а пізніше і Програмою реформування та розвитку ЗС України до 2005 року, затверджених Президентом України, визначено три етапи військового будівництва в Україні:

- перший, з 1991 по 1996 роки – формування правових основ діяльності ЗС України, реорганізації їх структур, створення відповідних систем управління, забезпечення тощо;

- другий, з 1997 року і по нинішній час – розпочався із затвердженням у січні 1997 році Президентом України Державної Програми будівництва та розвитку ЗС України на період до 2005 року. Це був перший комплексний документ, який окреслив мету, приоритетні напрями та завдання військового будівництва, ув’язавши їх із загальнодержавними процесами;

- третій, з 2001 року, коли було затверджено Державну Програму реформування та розвитку ЗС України на період до 2005 року, в якій передбачаються заходи щодо закладання фундаменту наступних перетворень: створення функціональних структур ЗС, подальша оптимізація чисельності, структури, удосконалення системи комплектування тощо. Інтегрованою частиною третього етапу стало затвердження Президентом України Державної програми переходу Збройних Сил України до комплектування військовослужбовцями, які проходять військову службу за контрактом.

Отже, навіть із такого стислого перегляду ретроспективи розбудови та реформування українського війська зрозуміло, що цей процес розпочався не у 2004 році. Але це стосовно нормативно-правової бази.

Тепер докладніше по цифрах. Як Вам відомо, у 1991 році угруповання військ на території України нараховувало близько 780 тис чоловік особового складу, 6,5 тис. Танків, понад 7 тис. бойових броньованих машин, до 1,5 тис. бойових літаків, понад 350 кораблів та суден забезпечення, 1272 стратегічні ядерні боєголовки МБР та понад 2,5 тис. одиниць тактичної ядерної зброї. Отже, Україна не вперше стикається із необхідністю трансформації воєнної організації. За 12 років Незалежності в процесі розбудови, а у подальшому реформування і розвитку, чисельність Збройних Сил України була зменшена з 780 до 355 тисяч, з яких 265 тисяч військовослужбовці. Тобто відбулося скорочення на понад 400 тисяч чоловік. Якщо ж взяти найбільш свіжі цифри, то, наприклад, протягом 2002-2003 років Збройні Сили України зменшилися на 940 військових організмів. За цей період було розформовано 2 корпуси, 16 дивізій, 35 бригад та 26 полків.

Якщо на думку автора матеріалу все вищезгадане не є реформуванням Збройних Сил України, то постає зовсім природне питання, яку військову науку він вивчав і на чому саме ґрунтується його ствердження.

Автор вірно навів кількісні показники українського війська на 30 грудня 2004 – 275 тис осіб (у тому числі 215 тис. військовослужбовців) та ідентичний період 2005 року – 200 тис. осіб (160 тис. військовослужбовців). Однак помилився у кількості скорочуємих у 2004 році – не 75 тис., а 80 тис. 75 тис. осіб передбачається скоротити у 2005 році. Але, наводячи ці цифри, автор чомусь не розкриває дуже суттєвий момент. Зменшення Українського війська на 80 тисяч у 2004 році передбачає скорочення 55 тисяч військових посад. Але реально з військової служби за скороченням звільнятимуться близько 15 тисяч офіцерів та майже 14 тисяч прапорщиків, тобто майже 29 тисяч осіб. Решта скорочення відбуватиметься за рахунок ліквідації вакантних посад. Приблизна така ж сама пропорція спостерігатиметься і наступного року. Проте, звільнення військовослужбовців розпочнеться лише у разі прийняття Верховною Радою України Закону “Про реформування Збройних Сил”. До того - звільнення не відбуватиметься.В якості проміжного висновку слід сказати, що це далеко не перше і не найбільш масштабне скорочення. А замість поширювання половинчатої інформації та штучного нагнітання напруги у суспільстві автору слід більш глибше вивчати суть питання.

Взагалі не освіченим виявився автор і щодо справи відкритого листа групи військовослужбовців 97-ї окремої механізованої бригади Західного оперативного командування Сухопутних військ ЗС України (військова частина А-1766). Замість ретельного вивчення реального стану справ він просто переказує почуте, або прочитане в газеті “Українська газета” від 26 лютого цього року.

Отже. За необхідними роз’ясненнями щодо стану справ у військовому колективі 97-ї окремої механізованої бригади прес-служба Міністерства оборони України звернулася до управління виховної роботи Головного командування Сухопутних військ ЗС України, де було проаналізовано і перевірено факти, викладені у вищезазначених листах.

У період з 4 по 14 лютого у військовій частині А-1766, яку заплановано до розформування у зв’язку з організаційними заходами, працювала комісія Головного командування Сухопутних військ ЗС України із вивчення морально-психологічного клімату серед усіх категорій особового складу, обстановки що склалася та надання допомоги щодо вирішення соціальних проблем.

Під час роботи комісії стало відомо, що ініціативна група на чолі з головою Славутської міської організації Спілки офіцерів України паном В.Скоморохою написала звернення до різних органів державного та військового управління із сумнівами стосовно доцільності заходів реформування ЗС України. У той же час голова Славутської міської організації Спілки офіцерів України п. В.Скомороха на запрошення щодо обговорення питань, які були піднято ним у зверненні, не відреагував і на зустріч не прибув.

Дійсно, на сьогодні у Славутському гарнізоні виникла напружена соціальна обстановка, яка пов’язана із соціально-політичними особливостями цього регіону, а також соціально-економічними проблеми, що можуть виникнути в зв’язку із заходами з розформування військової частини А-1766. Адже ця військова частина надає можливість для працевлаштування 645 мешканцям міста Славути, серед яких 527 - військовослужбовці та 118 - працівники Збройних Сил. Майже всі вони є корінними мешканцями Славути.

Напруженості також додавала невизначеність у гарантіях соціального і правового статусу військовослужбовців цієї військової частини. Крім того, з 442 військовослужбовців з’єднання житлом забезпечено лише 257, в тому числі 135 офіцерів.

З метою стабілізації морально-психологічної обстановки у Славутському гарнізоні було проведено низку заходів. Зокрема:

- військовослужбовцям усіх категорій роз’яснено вимоги керівних документів Міністерства оборони України, а також проект Закону України “Про реформування ЗС України”, який було прийнято у першому читанні Верховною Радою України 19 лютого 2004 року;

- доведено можливості існуючої регіональної інфраструктури, щодо перепідготовки військовослужбовців, звільнених у запас або відставку.

- до всіх категорій військовослужбовців було доведено номери “Телефонів довіри” Головного командування Сухопутних військ ЗС України та управління Західного оперативного командування, а також склад комісій з питань соціального та правового консультування військовослужбовців, їх адреси та номери телефонів;

- внаслідок проведених індивідуальних бесід кожен офіцер, прапорщик, військовослужбовець за контрактом, працівник ЗС України військової частини був поінформований про свою подальшу долю;

- особливу увагу в ході проведення індивідуальних співбесід було приділено військовослужбовцям, які потребують найбільшого соціального захисту. Тобто, батькам-одиночкам, тим, хто виховує дітей інвалідів, та багатодітним сім’ям. В ході співбесід більшість проблемних питань, які виникли у цих військовослужбовців, було вирішено, а по деяким – будуть вирішені найближчим часом у залежності від їх запитів та складності;

- розпочато роботу атестаційної комісії з’єднання;

- у підрозділах частини оформлено стенди наочної агітації “Військовослужбовцю про реформування”, де висвітлено усі питання соціального та правового захисту;

- про хід реформування військової частини А-1766, а також проблеми, які виникли під час скорочення цієї частини, кореспондентами Центральної телерадіостудії Міністерства оборони України для телепередачі “Нова Армія” було знято відеосюжет. Передача вийшла в ефір 15 лютого 2004 року;

- хід реформування військової частини А-1766 висвітлюється у місцевих засобах масової інформації.

 Торкаючись загальних масштабів щодо житлового забезпечення військовослужбовців, автор оперує лише власними філософськими моделями та теоретичними припущеннями. Прес-служба Міністерства оборони України, вивчивши це питання повідомляє, що у 2003 році було побудовано та закуплено 4.671 квартири, у тому числі за рахунок держбюджету 4.446. А у військовому бюджеті на 2004 рік взагалі для цих цілей передбачена сума найбільша за всі 12 років – 304 млн. гривень. При цьому вона є захищеною статтею. Також у минулому році розпочато програму щодо забезпечення військовослужбовців служби за контрактом службовим житлом. Отже проблема вирішується, хоча виходячи з її масштабності - поступово, враховуючи економічні можливості Держави. Крім того, вишукуються інші можливі шляхи для її вирішення: від обміну на житло колишніх військових містечок до спрямування коштів спецфондів Міністерства оборони України.

 І насамкінець. Так, насправді, Збройні Сили України переживають сьогодні непростий період. Йде процес реформування. Він важкий і болісний, адже пов’язаний із долею тисяч людей. Верховна Рада України, Президент України як Верховний Головнокомандувач Збройних Сил України, Уряд, керівництво Міністерства оборони і Генерального штабу Збройних Сил України роблять усе, щоб кожний звільнений військовослужбовець був максимально соціально захищеним. При цьому буде застосовано індивідуальний підхід до долі кожного військовослужбовця, посада якого підлягатиме скороченню.

Зокрема, затверджені обсяги фінансування на поточний рік дозволяють здійснити вихідні виплати військовослужбовцям, які підлягають звільненню з військової служби у зв'язку з реформуванням Збройних Сил України, грошової допомоги в розмірі 50 відсотків їх місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби. При цьому, за погодженням з Президентом України Верховним Головнокомандувачем Збройних Сил України Міністром оборони України прийнято рішення щодо підвищення для військових, які підлягатимуть скороченню, розмірів щомісячної надбавки за безперервну службу у Збройних Силах України до розмірів, встановлених Указом Президента України від 05.05.2003 №389. Відтак, всі вони отримають максимально можливу пенсію із розрахунку за останній місяць служби, а не як було раніше – за 24 останніх місяці (стосується тих, хто матиме право на пенсію) і максимально можливу грошову допомогу (буде обчислюватися також за останній місяць служби).

Крім цього, в першому читанні Верховна Рада України ухвалила проект Закону України "Про реформування Збройних Сил України". До речі, у правовому полі Україні ніколи не було спеціального Закону, який би був спрямований на соціальну захищеність саме звільняємих під час реформування військовослужбовців.

Даним законопроектом передбачається встановлення додаткових гарантій щодо соціального захисту військовослужбовців, які звільняються у зв'язку з реформуванням, зокрема:

- впровадження виплат щомісячної допомоги після звільнення на період працевлаштування (на протязі року, але до моменту влаштування на роботу);

- надання права на утримання поза штатом із зарахуванням у розпорядження відповідного командира (начальника) із збереженням щомісячного грошового забезпечення за попередньою посадою військовослужбовцям, яким до визначення ветеранами військової служби (25 років календарної вислуги) чи набуття права на пенсію за вислугу років (20 років календарної вислуги) залишається менше, ніж шість місяців;

- оплата вартості переїзду і перевезення багажу до нового місця проживання особам, які звільняються з військової служби і змінюють місце проживання (на всіх членів сім’ї);

- обрахування пенсій з грошового забезпечення на день звільнення без врахування вимог, встановлених постановою Кабінету Міністрів України № 12 від 08.01.2000 щодо необхідності отримання додаткових видів грошового забезпечення протягом 24 останніх календарних місяців служби підряд перед зверненням за пенсією. Це дозволить значно збільшити реальні розміри пенсійного забезпечення військовослужбовців, які підлягають звільненню;

- прискорення вирішення житлових проблем військовослужбовців, якщо їх вислуга становить 15 і більше календарних років, а строк перебування на квартирному обліку перевищує 10 років;

- надання можливості отримати безоплатні послуги щодо соціальної та професійної адаптації в міжрегіональних і регіональних центрах перепідготовки військовослужбовців, закладах державної служби зайнятості;

- зарахування курсантів вищих військових навчальних закладів, які ліквідуються або реформуються, до цивільних вищих навчальних закладів для продовження навчання за спорідненими спеціальностями за рахунок Державного бюджету України;

- надання права на користування закладами охорони здоров'я Міністерства оборони України.

Свідченням піклуванні держави за своїх захисників є також прийняття 28 січня 2004 року Постанови Кабінету Міністрів України № 88, яка врегульовує питання щодо надання військовослужбовцям кредитів для будівництва або придбання власного житла. Цим документом передбачається погашення кредитів за рахунок військового відомства.

Отже правові засади, які забезпечують процес реформування Збройних Сил, існують і цілком легітимні. А от подібні матеріли – це ні що інше як теоретичні припущення та філософські роздуми про неіснуюче.

У зв’язку із вищевикладеним, прошу Вас оприлюднити наведені уточнення, а в подальшому, при підготовці матеріалів про Збройні Сили України, по можливості, перевіряти факти через прес-службу МО України. Крім того, прошу попередити лже-автора публікації про необхідність уважніше ставитися до розробки військових тем. Адже подібні публікації дуже схожі на спробу провокації, чого, на мою думку, така поважна  організація як "Товариство українських офіцерів"  ніколи не ставила за мету.

У майбутньому прес-служба Міністерства оборони України готова й надалі на постійній основі надавати всіляку допомогу Вашому Веб-сайту. Адже значно простіше виправити ситуацію до оприлюднення матеріалу, ніж потім витрачати час на спростування.

Сподіваюсь на розуміння та подальшу плідну співпрацю.

 

З повагою,

 

Начальник прес-служби МО -

прес-секретар Міністра оборони України

 

підполковник                                                           К.О.ХІВРЕНКО

Прес-служба Міністерства оборони України


Дайте оцінку публікації !

Середня оцінка: 2.0   Проголосувало: 1
1   2   3   4   5  


Рейтинг статей







© 2003 Товариство українських офіцерів. При передруку матеріалів, посилання на сайт tuo.org.ua обов’язкове. Редакція: info@tuo.org.ua Сайт розроблено за сприяння посольства США в Україні. Погляди авторів не обов'язково збігаються з позицією уряду США. Редакцiя не завжди подiляє точку зору авторів.
Дизайн та програмування lnd.kiev.ua